Cea mai buna sangria din Portugalia

Articol scris de Teo
la data de 26.01.2023
în categoria Experiențe culinare

Știm cu toții ce e sangria. Celor mai mulți dintre noi ne place, unii au avut ocazia sa o guste chiar in Spania sau Portugalia. Noi nu am băut sangria in Spania, nu știm cum e acolo. In schimb, am cerut aproape în toate localitățile pe unde am fost in Portugalia; fiind o băutură cu gheață și destul de dulce, merge perfect la o pauză între două obiective de vizitat.

La sangria din Portugalia trebuie atenție, însă. Se adaugă și vin de Porto – cel puțin asta am simțit în cele mai multe rețete – și ajunge să fie destul de tare și să te amețească, dacă nu mănânci ceva înainte.

Prima sangria de Portugalia am băut-o în Lisabona și ni s-a părut extraordinară. De altfel, aproape peste tot în Lisabona găsiți o sangria bună. Excepție, restaurantele din Praça do Comércio. Nu vă recomand să stați acolo dacă vreți să ieșiți seara; e scump și multe dintre preparate nu au nici pe departe calitatea pe care o găsiți la câteva străzi distanță, la un preț mai bun. Noi am ieșit acolo în cea mai recentă călătorie pentru că avionul nostru a avut întârziere mare, am ajuns foarte târziu la cazare și doar acolo în piață am mai găsit un restaurant deschis, unde am putut mânca ceva.

Revenind la cea mai bună sangria, pe aceasta am găsit-o intr-un loc neașteptat: la Évora. Am mers la Évora pentru a vedea universitatea de acolo și la prânz ne-am oprit la un restaurant local: Restaurante Dualidade. Pe lângă mâncarea excelentă, care l-a făcut pe unul dintre prietenii noștri să mai comande o porție de bitoque (mâncare tradițională, pe care o găsești în aproape fiecare restaurant portughez), sangria ne-a surprins complet: un gust perfect echilibrat, multe fructe, gheață fix cât trebuie, mentă proaspătă. A fost cea mai bună, e prima în topul nostru de până acum.

Universitatea din Evora

O altă sangria foarte bună, făcută după aceeași rețetă de fiecare dată – la patru ani distanță noi am găsit același gust –  este la Cafetaria do Museu de Marinha, chiar în Muzeul Marinei din Lisabona, în zona Belém. Poți sta la terasă sau în interior chiar dacă nu vizitezi muzeul, pentru că intrarea este separată. Acolo au și prăjituri foarte bune, și sendvișuri pentru o gustare.

Un alt loc unde am găsit o sangria foarte bună a fost în Amadora. Am vizitat orașul pentru a înțelege mai bine viața portughezilor în zone non turistice. La prânz am oprit să mâncăm la un restaurant local: Come e Cala-te. Dacă vreți să mâncați “o prato do dia”, adică meniul zilei, ca un portughez sadea, mergeți acolo! Ajungeți cu metroul din Lisabona și apoi încă 10 – 15 minute pe jos. Sangria noastră nu cred că a fost parte din meniul zilei, dar un litru a costat în jur de 5 EUR, dacă nu chiar mai puțin, pentru nu a trebuit să scot bani de la bancomat, am plătit în numerar și a fost puțin peste prețul pentru meniul zilei.

Din experiența noastră putem confirma că e destul de dificil să găsești o sangria care să te facă să regreți că ai plătit între 5 și 9 EUR / litru. Cea mai scumpă a fost la Évora, 9 EUR/litru. Dar nu am regretat, că a fost cu adevărat ceva deosebit. În rest, prețurile variază, în funcție de cât de turistică este zona și de Ingredientele pe care le folosesc.

Sper că v-am făcut curioși și că veți trece un pahar de sangria pe lista experiențelor de făcut în țara lui Camões. Saúde!