Praia da Marinha

Articol scris de Teo
la data de 11.04.2023
în categoria Destinații

Știți acele wallpapere care vă fac să visați cu ochii deschiși? Pozele pentru care merită să mai ții ecranul la laptop blocat încă 5 secunde, ca să te gândești cât de bine ar fi să fii, de fapt, acolo? Noi am ajuns, fără ne propunem în mod special, într-un wallpaper 🙂  Se numește Praia da Marinha și se află la câteva minute de mers cu mașina din Albufeira. În 2021, după pandemie, ne-am propus să mergem într-o zi și în sudul Portugaliei, să vedem măcar o plajă.

Am căutat ceva care să poată fi vizitat într-o zi, findcă nu am luat cazare în Algarve, seara ne-am întors în Lisabona. Printe zecile de plaje din sud, Praia da Marinha mi-a atras atenția pentru stâncile cu forme unice și nisipul portocaliu. Am pus-o pe listă și, în octombrie, am închiriat o mașină de la Klassvagem și am plecat.

Pentru că, spre diferență de România, Portugalia este o țară care are autostrăzi – mai exact, 3.063 km de autostradă – am făcut cei 270 de kilometri în mai puțin de 3 ore. Drumul până acolo poate fi plictisitor dacă ignori peisajul care se schimbă treptat, viaductele, arborii de plută, solul din ce în ce mai roșu, cactușii și lumina care anunță că oceanul este tot mai aproape 🙂

Când am ajuns aproape de plajă, am avut primul șoc: parcarea era la liber, fără taxă. Nu este o parcare foarte mare, sigur în plin sezon este o provocare să găsești un loc liber. Lângă parcare, 2-3 rulote cu diverse produse pentru plajă, cafea, răcoritoare, snack-uri. Cafeaua, foarte bună, am găsit-o la un preț mai bun decât în Mamaia. Accesul la plajă se face coborând niște scări. Sus era un semafor cu gradul de ocupare (nu știu dacă a fost pus acolo din cauza pandemiei sau era și înainte).

Priveliștea este superbă și de sus, dar și de la nivelul nisipului. Nisipul este de un portocaliu aprins, nu foarte fin, dar senzația pe care o oferă când pășești este foarte plăcută și relaxantă. Ne-a plăcut plaja asta micuță foarte, foarte mult. Copilul s-a așezat la marginea apei și a stat acolo aproape tot timpul, contemplând valurile și orizontul; a fost greu să-l convingem că trebuie să plecăm 🙂 Gabi a fost fascinat de plajă (și de câte fotografii frumoase poate face). Iar eu am stat câteva clipe să mă gândesc cât de norocoși suntem  că putem vedea acest loc, după care am intrat în apa rece a oceanului, încercănd să las toate grijile, supărările și îngrijorările să fie luate de valuri și duse în larg.

Nu departe de Praia da Marinha  se află celebra Algar de Benagil. Accesul se face, însă, doar cu barca, astfel că noi nu am vizitat-o. Am pus-o pe listă pentru când vom reveni la Praia da Marinha. De data asta fără grabă, cu cazare în zonă, să aveam timp să explorăm și traseul de coastă, care se face în căteva ore pe jos sau cu bicicleta și pe care l-am pus pe to do list de prea mult timp deja.